Konec Fabie Combi. Výroba oblíbeného modelu končí kvůli emisním limitům
„Je to konec jedné velké éry,“ posteskl si Libor Suchý, majitel stejnojmenné autoprodejny. Automobilka Škoda Auto, jejíž je certifikovaným prodejcem, totiž přestane vyrábět model Fabia ve variantě Combi.
Pro Čechy jako národ chatařů je konec Fabie v kombíku nedocenitelnou ztrátou přepychového zavazadlového prostoru, který nemá v dané třídě adekvátní náhradu. Proto když Libor Suchý mluví o konci jedné éry, není to ani v nejmenším patetická nadsázka.
Fabia Combi se pro svoji praktičnost těší velké oblibě jak u běžných lidí, tak u firemních zákazníků. Pochvalují si ji natolik, že poslední vozy, které sjedou z výrobní linky během podzimu, jsou již téměř rozprodané. „V nabídce máme zhruba posledních dvacet kusů,“ říká Libor Suchý.
Dnes už takřka legendární kombík podle něj měl na trhu silné postavení díky skvělému poměru cena/kvalita/užitná hodnota.
„Konkrétně z našich skladových zásob začíná nejlevnější Fabia Combi od 370 000 korun. Ceny se však liší v závislosti na výbavě. Nejvíce skladových vozů máme ve verzi Ambition, která disponuje například funkcí Smartlink (propojení s chytrým telefonem), zadními parkovacími senzory, multifunkčním volantem, vyhřívanými předními sedadly a dalšími praktickými vlastnostmi,“ přibližuje Libor Suchý.
Za koncem „dlouhé“ varianty Fabie stojí dle automobilky extrémně přísné emisní limity EU7, které dramaticky zrychlují transformační proces směrem k elektromobilitě.
Laicky řečeno by prodejně poměrně úspěšné auto se spalovacím motorem zvyšovalo množství emisí, což by Škodovku stálo další peníze odváděné v rámci emisních pokut. To u elektromobilů nehrozí. Na Fabii Combi tak zkrátka nezbylo ve vytížených závodech Škodovky místo.
„Fabie ve velikosti kombíku se prodávala dvaadvacet let. Pro běžného zákazníka vyžadujícího běžné pracovní auto bez přemíry funkcí a aplikací, po ní zůstane prázdné, ničím nevyplněné místo,“ dodává nostalgicky Libor Suchý.
-bur-