logo
|
Přihlášení
Aktivace předplatného
Nezávislé noviny s tradicí od roku 1919
  • Úvod
  • Události
  • Krimi
  • Kultura
  • Sport
  • Rubriky
    • Jak to vidí studenti
    • Divoký zelinář
  • O nás
  • Předplatné
  • Kontakty
  • Vydání
Přeplaťte si nás! Nyní jen za 15,- Kč
Reklama Adsense
Reklama Adsense
Události
11.7.2022 12:23

Konec Fabie Combi. Výroba oblíbeného modelu končí kvůli emisním limitům

„Je to konec jedné velké éry,“ posteskl si Libor Suchý, majitel stejnojmenné autoprodejny. Automobilka Škoda Auto, jejíž je certifikovaným prodejcem, totiž přestane vyrábět model Fabia ve variantě Combi.



Pro Čechy jako národ chatařů je konec Fabie v kombíku nedocenitelnou ztrátou přepychového zavazadlového prostoru, který nemá v dané třídě adekvátní náhradu. Proto když Libor Suchý mluví o konci jedné éry, není to ani v nejmenším patetická nadsázka.

Fabia Combi se pro svoji praktičnost těší velké oblibě jak u běžných lidí, tak u firemních zákazníků. Pochvalují si ji natolik, že poslední vozy, které sjedou z výrobní linky během podzimu, jsou již téměř rozprodané. „V nabídce máme zhruba posledních dvacet kusů,“ říká Libor Suchý.

Dnes už takřka legendární kombík podle něj měl na trhu silné postavení díky skvělému poměru cena/kvalita/užitná hodnota.

„Konkrétně z našich skladových zásob začíná nejlevnější Fabia Combi od 370 000 korun. Ceny se však liší v závislosti na výbavě. Nejvíce skladových vozů máme ve verzi Ambition, která disponuje například funkcí Smartlink (propojení s chytrým telefonem), zadními parkovacími senzory, multifunkčním volantem, vyhřívanými předními sedadly a dalšími praktickými vlastnostmi,“ přibližuje Libor Suchý.



Za koncem „dlouhé“ varianty Fabie stojí dle automobilky extrémně přísné emisní limity EU7, které dramaticky zrychlují transformační proces směrem k elektromobilitě.

 Laicky řečeno by prodejně poměrně úspěšné auto se spalovacím motorem zvyšovalo množství emisí, což by Škodovku stálo další peníze odváděné v rámci emisních pokut. To u elektromobilů nehrozí. Na Fabii Combi tak zkrátka nezbylo ve vytížených závodech Škodovky místo.

„Fabie ve velikosti kombíku se prodávala dvaadvacet let. Pro běžného zákazníka vyžadujícího běžné pracovní auto bez přemíry funkcí a aplikací, po ní zůstane prázdné, ničím nevyplněné místo,“ dodává nostalgicky Libor Suchý.

-bur-

< DS Duma slaví teprve dva roky, na svém kontě má ale desítky úspěšných projektů
Zámek v Moravském Krumlově otevírá nové prohlídkové trasy >

Čtěte dále

1831f80a-1.jpeg
Cesta pod Cornštejnem v žalostném stavu. Kdo ji opraví?
38694a55-stotcem-proti-ueasu.jpeg
Štětcem proti času: Josef Burian a jeho obraz života
650ec173-reaktor-a-roesse.jpeg
Reaktor a růže: Deset let, které promění náš kraj
668f1628-pzestavba-kas-renska-kzissovatky.jpeg
Přestavba kasárenské křižovatky na okružní?
Reklama Adsense

Naši partneři

NESON s.r.o. - vydavatel týdeníku Znojemsko
Mariánské náměstí 965/6
669 02 Znojmo
IČ: 00351385, DIČ: CZ00351385

Obchodní podmínky

Ochrana osobních údajů

Ceník inzerce

Odběr novinek e‑mailem

Zadejte svůj e-mail a už Vám neutečou žádné novinky

Comgate

Znojemsko 2024, Copyright © NESON s.r.o.

eclair design | Pagebuilder

logo
Úvod
Události
Krimi
Kultura
Sport
Rubriky Submenu
Jak to vidí studenti
Divoký zelinář
O nás
Předplatné
Kontakty
Vydání
Přihlášení
Aktivace předplatného
×