Pavel Štohl: Máme co nabídnout
Pavel Štohl, zakladatel znojemské vysoké školy, po svém rozhodnutí nepůsobit nadále ve vedení této instituce, má před sebou novou profesní výzvu. Vybudovat z regionálního vzdělávacího střediska prestižní vzdělávací centrum, které má mít celorepublikovou působnost. Pavla Štohla jsme se tedy v první řadě zeptali, jak se mu daří tento náročný cíl naplňovat.

Pane inženýre, můžete stručně představit vaše středisko?
Jedná se o vzdělávací instituci s dlouholetou tradicí. Svoji činnost totiž zahájilo již v roce 1995. Je vydavatelem více než deseti titulů učebnic účetnictví pro střední školy a nabízí také vzdělávání dospělých, zejména v ekonomických oblastech.
V souvislosti s mým působením ve vedení znojemské vysoké školy, kde jsem po dobu patnácti let působil jako prorektor, a vzhledem k mému šestiletému senátorskému angažmá, neměl jsem v minulých letech čas věnovat se rozvoji tohoto střediska tolik, kolik bych si představoval. Ale to by se nyní mělo změnit.
Školu jste opustil definitivně?
Ještě stále vyučuji, ale již nejsem ve vedení. Na konci loňského školního roku jsem se totiž rozhodl ve funkci prorektora nepokračovat, ale věnovat se na plný úvazek vzdělávacímu středisku.
Kde bude sídlo vzdělávacího střediska?
Podařilo se nám získat prostory v centru města na Tyršově ulici, které v současné době prochází dokončovacími úpravami. Pokud půjde vše podle plánu, měli bychom se v létě do těchto prostor stěhovat. Už se na to moc těším, protože mimo jiné zde bude moderní multimediální učebna, která bude sloužit jako hlavní místo pro většinu vzdělávacích akcí. Předpokládáme, že zde budeme pořádat nejen školení, ale také celostátní konference nebo multimediální přednášky.
Na základě současných zkušeností s on-line výukou usuzuji, že zájem o využití této učebny bude patrně velký.
Souhlasím. Jsem přesvědčen, že i po návratu ke standardní výuce bude využití této učebny velmi vítané. Bez ohledu na pandemii se totiž výuka částečně přesune do elektronické podoby ve formě sdílení videí, prezentací, využívání dat z internetu a podobně. Kombinace prezenčního a on-line pojetí výuky je pro posluchače atraktivnější a určitě je zaujme.
Můžete říct, jak budete využívat on-line výuku v kurzech?
V důsledku využívání kombinované výuky se výrazně zkrátí doba, kterou budou muset účastníci fyzicky strávit v učebnách. Uvedu to na příkladu rekvalifikačního účetnického kurzu. Z klasického čtyřměsíčního, kdy výuka probíhala ve škole po celou dobu dvě odpoledne v týdnu, nyní budou moci účastníci dvě třetiny kurzu absolvovat on-line způsobem z domova a pouze jednou za měsíc bude prezenční výuka probíhat ve škole.
Budete působit pouze ve Znojmě nebo i v některých jiných městech?
Předpokládáme, že kurzy a školení budeme moci, díky našim významným partnerům, pořádat také v Brně a v Praze.
O které partnery se jedná?
V minulých dnech jsme například podepsali partnerskou smlouvu se Svazem účetních Jižní Morava, který bude mít sídlo jak v Brně, tak ve Znojmě. V současné době probíhají jednání o spolupráci s jednou z největších softwarových firem v republice v oblasti účetnictví, díky čemuž budeme schopni nabídnout zájemcům mimořádný servis. Velmi si také vážím spolupráce s BDO, což je jedna z největších auditorských společností. A nesmím zapomenout také na zdejší Okresní hospodářskou komoru, se kterou jsme předběžně domluveni na oboustranné spolupráci.
Jaké semináře v nejbližší době připravujete?
Vzhledem k současné pandemické situaci budeme pořádat v prvním čtvrtletí takzvané webináře, kdy přednáška probíhá on-line na internetu s tím, že připojení účastníci mohou klást přednášejícímu dotazy. Samozřejmostí všech vzdělávacích seminářů jsou kvalitní lektoři. Zájemci se mohou přesvědčit například již tento pátek 29. ledna, kdy pořádáme webinář o mzdových aktualitách.
-TIK-