Vylejeme s vaničkou také dítě?
Ministerstvo zdravotnictví chystá nový zákon, jímž chce regulovat reklamu na alkohol. Nejtvrdší verze počítá se zákazem reklamy na víno včetně zákazu vystupování osob. Jak by se tento zamýšlený legislativní paskvil mohl líbit vinařům, když konzumace vína má u nás tisíciletou tradici?
Je to podobný nesmysl jako zakázat nevěru nebo uzákonit zdraví.
Vinaři se ovšem právem obávají, že v důsledku zákona kvalitní moravské víno, které dostává čím dál víc cen v mezinárodních soutěžích, bude muset vyklidit pole nekvalitním druhákům bůhví odkud.
A co si budeme povídat, dopad by to samozřejmě mělo i na cestovní ruch a zaměstnanost.
Zákon by se dotkl i samotného Znojma, které by mělo plné ruce práce, aby návštěvníky vtipně a se vkusem pozvalo na pověstné Vinobraní. Reklamní spoty bratří Otrubů spojené s konzumací vína by také vzaly za své. Budoucí bezzubé pozvánky na Vinobraní by pak mohly vypadat takto: Bez burčáku, bez vína, žízní celá dědina!
Znojemský starosta spatřuje zákon zbytečně tvrdý tam, kde to není potřeba. „S pomyslnou vaničkou vyléváme i dítě. Proto si myslím, že by se Znojmo mělo připojit k Jihomoravskému kraji a dalším organizacím, které požadují tento zákon změnit. Nejsme přece odsouzeni k tomu, abychom schvalovali věci odporující zdravému rozumu,“ řekl Jan Grois.
-endo-