V kůži učitele
Snad každý student si někdy představuje, jaké to je ocitnout se v roli učitele. Mít dovoleno rozdávat známky, ale také se postavit před třídou a srozumitelně přednášet celou hodinu.
Pro studenty znojemského Gymnázia Dr. Karla Polesného nic neobvyklého. Role učitelů si zkoušejí celkem pravidelně při takzvaných studentských projektech. Starší žáci si vždy připraví a naučí látku zadaného tématu, a tu pak učí ty mladší. Naposledy takto třída 7. A seznámila spolužáky z 3. A s dějinami druhé poloviny 20. století při příležitosti sametové revoluce.
„Rozdělili jsme se na pět skupinek, každá si vzala na starosti nějakou problematiku, ať už se týkala samotné revoluce nebo socialismu v Československu. Zaměřili jsme se i na dobové poměry, módu, vysílání televize nebo na osobnosti, které emigrovaly do zahraničí. Látku jsme opakovali formou kvízu,“ říká Matěj Nešpor ze 7. A. Opírá se o katedru, v rukou drží klíče a mluví i vypadá jako skutečný učitel. Tím být ale nechce.
„Ne děkuji. Já se chci věnovat čistě fyzice,“ odpovídá sebevědomě.
Možná už také ví, že učit druhé není žádná legrace.
-jan-