Znovín: Faktický prodej, anebo průzkum obchodovatelnosti?
V minulých letech se informace o prodeji Znovínu objevila několikrát stejně rychle, jako rychle zmizela. Tentokrát – alespoň dle formátu informací, které pronikly do médií – se však zdá, že je to doopravdy, což znamená, že nejde o takzvanou nabídku naoko, jako tomu bývalo dřív, kdy šlo spíš o průzkum obchodovatelnosti věhlasné značky. Usuzovat, že v tomto případě je prodej Znovínu míněn vážně, lze usoudit ze skutečnosti, že majitel vinařství Zdeněk Palát se k celé diskutované záležitosti nevyjádřil.
Mlčení však může být docela užitečné, pokud je kormidlováno kýženým směrem, jakkoli si o něm z hlediska etického můžeme myslet cokoliv.
Zdeněk Palát, třebaže právem skoupý na informace, vytvořil spekulativní prostor pro fámy a polotovarové informace, které se ovšem mohou v příhodné chvíli náramně hodit.
Jde totiž o tu nejhodnotnější živnou půdu pro to, aby se o Znovínu začalo mluvit hodně nahlas, což je z hlediska prodeje – ať už reálného, nebo fingovaného – ideální pro dynamizaci hodnoty nabízeného.
Znovín – se svými pěti sty hektary vinic a roční produkcí více než dvou milionů litrů vína – roky působil dojmem takřka nedotknutelného rodinného znojemského stříbra, které se neprodává.
Jenomže jedna věc je…
Reklama
Chcete vědět víc? Celý článek i další obsah Znojemska najdete online zde.