Výběrové řízení na zhotovitele bantické křižovatky vyhrála dceřiná společnost odsouzeného Metrostavu
Koncem dubna má začít poslední fáze oprav silnice I/53 mezi Znojmem a Lechovicemi, při které bude přeměněna bantická křižovatka na kruhový objezd. Ředitelství silnic a dálnic stanovilo termín dokončení prací na 30. června, ale teoreticky mohl být celý úsek zprůjezdněn dříve.
Výběrové řízení na rekonstrukci silnice I/53 mezi Znojmem a Lechovicemi vyhrála společnost Metrostav Infrastructure. Součástí těchto oprav byla také bantická křižovatka, která měla mít podobu takzvané průsečíkové křižovatky.
Později bylo ale rozhodnuto, že křižovatka mezi Hodonicemi a Banticemi bude okružní.
Jelikož tím došlo ke změně původního zadání, muselo Ředitelství silnic a dálnic vypsat nové separátní výběrové řízení na tuto konkrétní akci.
Vrchní soud v Praze ve druhé polovině června loňského roku ale mezitím potvrdil Metrostavu tříletý zákaz účasti na veřejných zakázkách.
A to z důvodu, že firma podplácela a manipulovala s veřejnými zakázkami v mediálně nechvalně známé korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha.
Zákaz se týká společnosti Metrostav a její dceřiné Metrostav Infrastructure, která se tak nemohla účastnit ani zmíněného výběrového řízení na zhotovitele bantické křižovatky.
„Výběrové řízení na zhotovitele této okružní křižovatky už je u konce, nebyly podány žádné námitky.
V současné době tedy máme před podpisem smlouvy se zhotovitelem, s vítězem soutěže. Čeká nás předání staveniště, což předpokládáme do konce dubna. Zvítězila společnost MI Roads,“ informovala v minulém týdnu Lucie Trubelíková z komunikačního týmu Ředitelství silnic a dálnic.
Společnost MI Roads výběrové řízení vyhrála i přesto, že nenabídla nejnižší cenu.
Nicméně jí pomohlo…
Celý článek najdete v aktuálním vydání Znojemska na všech novinových stáncích nebo online zde.