Výběrové řízení na novou kostku provázely obstrukce, ředitel ho zrušil
Koncem října schválila rada města Znojma vypsání výběrového řízení na nové multimediální zařízení na zimní stadion, neboli novou „kostku.“ Zpráva potěšila především všechny fanoušky ledního hokeje, ale radost to byla předčasná. Neboť ředitel Správy nemovitosti města Znojma zrušil výběrové řízení, které sám vypsal.
Dle jeho vyjádření bylo výběrové řízení vypsáno v závěru minulého roku, jelikož nová kostka měla být financována z energetických úspor v rozpočtu a ty není možné kalkulovat dříve, než v závěrečných měsících kalendáře.
„Nicméně se do výběrového řízení přihlásila ještě před samotným podáním nabídky jedna společnost, která neustále vnášela námitky a připomínky k technické specifikaci. Například zda čtyři obrazovky ve specifikovaném poměru stran, které jsme poptávaly, mají být ve tvaru kvádru, či válce, zda bude dostatek prostoru nad ledovou plochou (u nás výška zavěšení dvanáct metrů). Dále pak k samotnému termínu realizace do konce roku, kdy bylo nutné prostředky našeho rozpočtu vyčerpat,“ popisuje ředitel Správy nemovitosti města Znojma Marek Vodák.
Podle něj šlo jednoznačně o neobjektivní námitky, se kterými se však chtě nechtě museli v rámci výběrového řízení písemně vypořádat.
„V důsledku neustálých obstrukcí se tak prodloužila lhůta pro samotné podání nabídek, kdy opravdu byl termín realizace do konce roku šibeniční. Nechtěli jsme tedy dávat všanc toto výběrové řízení, které by mohlo být napadeno u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, čímž neustále hrozil jednatel stěžující si firmy.
Vzhledem k tomu, že jsem v kontaktu i s ostatními správci zimních stadiónů, dozvěděl jsem se, že tato společnost podávala námitky u výběrových řízení při realizaci kostky v Českých Budějovicích i ve Zlíně. Přímo u výběrového řízení v Českých Budějovicích konečné vyjádření od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže trvalo osm měsíců, kdy nakonec podané námitky uznány nebyly,“ dodává Marek Vodák.
Ředitel Správy nemovitostí města Znojma proto předpokládá vypsání nového výběrového řízení v příštím roce, kdy podle něj bude již dostatek času pro podaní nabídek na realizaci s dostatečným termínem na dodávku kostky.
Předpokládaná cena nového multimediálního zařízení je 4 600 000 korun bez DPH s tím, že v provozu by měla být na následující hokejovou sezonu, tedy v září roku 2024.
-bur-