Radnice zavádí speciální e-mail pro připomínky cestujících, starostka je prosí o trpělivost
První dny fungování nového systému městské hromadné dopravy přinesly první úpravy. Radnice pružně reaguje na podněty občanů a přišla se zlepšovacími opatřeními. „Dojde k výměně jízdních řádů na zastávkách za větší, aby byly čitelnější, především ale už teď počítáme s optimalizací samotných jízdních řádů, aby více vyhovovaly potřebám občanů,“ avizovala starostka města Ivana Solařová.
Občané mohou nově psát své připomínky na informační e-mail MHD@MUZNOJMO.CZ, který slouží ke shromažďování podnětů včetně připomínek k jízdním řádům.
„Připomínky občanů budeme vyhodnocovat průběžně a budeme se snažit všechny relevantní podněty řešit. S úpravami jízdních řádů počítáme. V tomto ohledu budeme iniciovat jednání s velkými zaměstnavateli, kde dosud nedošlo ke sladění s potřebami zaměstnanců,“ potvrdila Solařová.
Vytížené je kontaktní centrum integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje v budově železničního nádraží ve Znojmě, kde si mohou cestující pořídit jízdenky pro přepravu v rámci městské hromadné dopravy ve městě Znojmě, ale i v autobusech po celém Jihomoravském kraji.
Kontaktní centrum slouží i jako informační středisko, kde mají zájemci k dispozici mimo jiné platné jízdní řády. Centrum provozuje krajská organizace Kordis a jeho provoz financuje město Znojmo.
„Největší nápor v kontaktním centru jsme zaznamenali v pondělí, lidé si pořizovali jízdenky, přicházeli si pro informace či jízdní řády. Několikrát se stalo, že pod náporem došly náplně do tiskáren, nicméně celkově vše pracovníci centra zvládli. V dalších dnech už byla situace klidnější,“ konstatoval Lukáš Janda, vedoucí odboru dopravy radnice Znojmo.
Ten také avizoval, že nově budou mít zájemci k dispozici v kontaktním centru takzvané knížečkové jízdní řády.
Znojemská radnice soustavně a pečlivě monitoruje fungování městské hromadné dopravy a dodržování dojednaných podmínek ze strany samotného dopravce.
„Mohu potvrdit, že zatím vše funguje bez větších problémů, byť si na nový systém musíme všichni ještě zvyknout.
Tento stav může vést i k drobným časovým prodlevám na trasách, kdy se řidiči snaží trpělivě vysvětlovat cestujícím, jak nový systém funguje, případně jak koupit jízdenku prostřednictvím validátoru,“ doplnil Janda.
Právě k fungování validátorů připravuje město ve spolupráci s Kordisem speciální informační letáky, které budou vylepeny na zastávkách.
„Jsem ráda, že máme řadu pozitivních podnětů, lidé si pochvalují nové zastávky, například na Pontassievské nebo u domu s pečovatelskou službou na Vančurově, ale i celkově zhuštění frekvence přepravy. Přesto chci poprosit cestující o trpělivost, nový systém s sebou přináší spoustu změn. Vím, že to je náročné i pro občany, vše se musí zaběhnout, spolu s dopravcem a Kordisem musíme vychytat mouchy, aby MHD fungovala k maximální spokojenosti cestujících,“ konstatovala znojemská starostka Ivana Solařová.
Pavel Kovařík
tiskový mluvčí
Městský úřad Znojmo
oddělení vnějších vztahů