Pokud příležitost neklepe na dveře, je třeba dveře postavit, řekli si před třiceti lety Josef Kočí a Milan Valášek
Kdosi chytrý řekl: Snažte se dělat věci nejlépe na světě a svět si cestičku k vašim dveřím vyšlape. Ve firmě PERITO si moudrou radu vzali k srdci v roce 1995. Začali vyrábět dveře, jak nejlépe uměli a za pár let si svět onu cestičku k jejich dveřím skutečně vyšlapal. Dali své příležitosti šanci. Takhle tvrdošíjně, leč správně, uvažoval před třiceti lety Josef Kočí.
Reklama
V pravou chvíli chytila firma svou příležitost za pačesy. A co je daleko důležitější, už ji nepustila.
Hned zpočátku však uvažovala strategicky. Všechny vydělané peníze reinvestovala, poněvadž svému snu věřila.
„Tajemství úspěchu tkví také ve schopnosti nepodlehnout úspěchu ani kotrmelcům, které nevyhnutelně přijdou. A peníze, které se také dostavují? Vnímat je jako motivační,“ potvrdil mi s odzbrojující jistotou Josef Kočí.
Postupnými krůčky, inovacemi produktů, technologiemi i pracovními postupy se společnost PERITO zařadila mezi nejúspěšnější společnosti nejen na tuzemském trhu. Jakkoli stovky tisíc realizovaných vchodových dveří po celé Evropě i v zámoří nepotřebují dalšího komentáře, pranic nevypovídají nic o tom, jak obtížná to byla cesta.
Zůstává tuze snadné konstatovat, že firma PERITO podniká v oblasti výroby a prodeje dveřních výplní, které tvoří nedílnou součást plastových a hliníkových dveří, že další nedílnou součástí výroby jsou hladké výplňové desky pro stavební průmysl, že disponuje moderním technologickým i strojním zařízením a také díky stabilnímu zaměstnaneckému kádru může svým zákazníkům zajistit rozmanitou nabídku, která aktuálně přesahuje více než 200 modelů.
Tak strohý výčet poněkud zavání reklamní sebestředností, která je z hlediska čtenářského vždycky poněkud nudná, nicméně zůstává onou pomyslnou třešinkou na dortu podnikatelské výdrže, která v případě společnosti PERITO dosahuje úctyhodných třiceti let.
Životní rytmus firmy probíhá soustředěně, s velkým podnikatelským, ale hlavně s lidským efektem. Solidní zaměstnavatel je ten, jenž svůj tým nebere jako lidský zdroj, ale jako spolutvůrce úspěchu.
Výmluvnější zůstává definovat charitativní rozměr zmíněné firmy, která podporuje znojemský Rotary klub, mladé florbalisty, nemocnici, je pravidelným partnerem Diamantbraní, je součástí akce Kolo pro život, stranou nezůstává ani sportovní činnost dětí i dospělých… Jak mohou být tyto finančně nezanedbatelné aktivity společnosti PERITO interpretovány výstižněji?
Tím velmi prostým způsobem, který Josef Kočí vyjádřil jedinou větou: „Cítíme velkou společenskou odpovědnost vůči regionu, jehož jsme součástí.“
Svoje narozeniny společnost v minulých dnech oslavila akcí především pro svoje zákazníky a zaměstnance. V atraktivních prostorách Vinařství Lahofer vytvořila atmosféru, kterou ozdobil známý komik a improvizátor Zdeněk Izer, jenž předvedl nejen svoje umění, ale celý program také moderoval. Nechyběla zpěvačka Marta Jandová či kapela Ping Swing s bubeníkem Daliborem Gondíkem.
Nevšední zážitek pro všechny, kteří byli přítomni.
Pan Josef Kočí, jakkoli dominantní osobnost narozeninové párty, bývá někdy dost skoupý na slovo, protože mediální pozornost nevyhledává, neboť se nerad chlubí, ačkoli má čím, což je bezesporné.
Zcela jistě to je nepřekvapivé, protože ti nejúspěšnější bývají zpravidla ti nejskromnější.
Ačkoliv by s tím pan Kočí, s nímž se znám už čtvrtstoletí, možná nesouhlasil, nemohu si odpustit, abych nezdůraznil to, co je v krajích zdejších očividné. PERITO je tím, čemu se říká zdravá firma, stálice, která září bez ekonomických výkyvů a má na českém trhu kredit jedničky svého oboru.
Kolik je na Znojemsku společností s takovou vizitkou?
Vlastimil Mrva