Beseda může bouchnout šampaňské a slavit marketingový triumf
Turisté mají menší zájem o památky, méně jedí v restauracích a ubytovávají se na kratší dobu. Brzdí je drahota. Celorepublikový trend, ovlivněný zdražováním i možností jezdit opět do zahraničí, postihl i znojemský region. Potvrzuje to Irena Navrkalová ze společnosti ZnojmoRegion.
„Lidé teď víc šetří a častěji využívají slevové akce. Na druhou stranu ve Znojmě vidíme zase víc zahraničních návštěvníků, konečná čísla však ještě nemáme,“ popsala situaci Navrkalová.
Na hradě Bítově, jednom z nejoblíbenějších turistických cílů v regionu, už ale počítají. Tamní návštěvnost se snížila asi o patnáct procent. „Mrzí nás to, ale taková je realita. Podobné zprávy mám i od jiných kolegů,“ přiblížil dosavadní průběh sezony bítovský kastelán Jan Binder.
Správa národního parku Podyjí má zatím jen subjektivní poznatky z terénu. Prokazatelně méně lidí si přišlo například prohlédnout zříceninu Nový Hrádek, který stojí na území parku. „O prázdninách prostě naši lidé víc toužili po moři. Přesné výsledky návštěvnosti vyhodnotíme v lednu, kdy budeme mít informace ze sčítačů návštěvníků,“ upřesňuje ředitel Tomáš Rothröckl.
Naopak z pohledu Znojemské Besedy přízeň turistů o Znojmo neochabla a roste. Rok od roku víc.
„Když po letních prázdninách porovnáváme statistiky, celková návštěvnost našich provozů se zvýšila o více než čtyřiadvacet procent – a to je skvělá zpráva,“ uvádí ředitel František Koudela. Největší nárůst zaznamenala Beseda o podzemí, velký zájem byl také o Expozici pivovarnictví. Koudela to vysvětluje i cílenou propagací. „Stejně tak se osvědčuje spolupráce s místními podnikateli a s vinaři, protože to jsou všechno spojené nádoby,“ vysvětluje František Koudela.
Znojemská Beseda nezvýšila ani vstupné, na rozdíl třeba od objektů pod správou Národního památkového ústavu. Beseda tak může i v této složité době bouchnout šampaňské a slavit marketingový triumf.
-jan-
Celý článek najdete v aktuálním vydání Znojemska na všech novinových stáncích nebo online zde.