logo
|
Přihlášení
Aktivace předplatného
Nezávislé noviny s tradicí od roku 1919
  • Úvod
  • Události
  • Krimi
  • Kultura
  • Sport
  • Rubriky
    • Jak to vidí studenti
    • Divoký zelinář
  • O nás
  • Předplatné
  • Kontakty
  • Vydání
Rozhovory Kultura
21.1.2021 00:00

Dříve než cokoliv zrušíme, snažíme se vymyslet alternativu

Znojemská Beseda získala v říjnu loňského roku od Agentury CzechTourism a ministerstva pro místní rozvoj certifikaci s názvem Lokální organizace destinačního managmentu. Beseda se tak stala pátým držitelem tohoto certifikátu v republice. Koncem roku pak proběhly v rámci Znojemského adventu úspěšné on-line přenosy z divadla s názvem Ježíšek ve Znojmě, které Znojemská Beseda spolupořádala s Českým rozhlasem Brno. Požádali jsem proto o rozhovor ředitele Františka Koudelu a vedoucího marketingu Karla Semotama.


Karel Semotam, vedoucí marketingu Znojemské Besedy
František Koudela, ředitel Znojemské Besedy

Pánové, jak hodnotíte z pohledu Znojemské Besedy uplynulý rok? 

František Koudela: Rok 2020 před nás postavil zcela nové a nečekané výzvy. Celá řada akcí bohužel nemohla vůbec proběhnout. Zde musím zmínit zejména Znojemské historické vinobraní, ale i celou řadu plánovaných představení, například v Městském divadle nebo májové slavnosti, které se standardně konají v květnu. Proto se snažíme hledat a nabízet alternativní koncepty, jakým byly kupříkladu Vinařské t(r)ipy nebo #mastozadax. Dá se říct, že než cokoliv zrušíme, snažíme se prvně vymyslet alternativu. Zatím se nám to daří. Do nového roku tak vstupujeme už trochu s jinými představami a zkušenostmi z roku minulého.

Karel Semotam: Právě například akcí Vinařské t(r)ipy se nám podařilo nabídnout funkční variantu ke zrušenému Znojemskému historickému vinobraní. Tato akce předčila naše očekávání a ohlasy na ni jsou veskrze pozitivní. Navíc t(r)ipy ukázaly návštěvníkům další místa našeho regionu, která stojí za to vidět. Troufám si říct, že se poprvé podařilo propojit desítky vinařů, ze kterých se místo konkurentů stali pořadatelé jedné jediné akce. To nám může leckdo závidět.

Dalším úspěšnou akcí byl Ježíšek ve Znojmě. Kdy jste o tomto konceptu začali uvažovat poprvé? 

FK: Po první vlně koronaviru bylo jasné, že musíme být připraveni i na alternativní formy aktivit, které můžeme našim občanům, ale i návštěvníkům nabídnout. S Českým rozhlasem Brno spolupracujeme již řadu let na spoustě akcí. Často jsou mezi hlavními promotéry Vinobraní či Znojemských Velikonoc. Proto jsme od podzimu hledali společný projekt, kterým bychom zprostředkovali v předvánočním čase živá vystoupení pro případ, že pořádat venkovní akce nebude možné.

KS: Spolupořádání těchto koncertů s Českým rozhlasem Brno se ukázalo jako oboustranně velmi prospěšné. Získali jsme nejlepší streamovací kanály, velmi kvalitní technické zázemí, a navíc jsme se podělili o náklady, což nám přineslo významnou finanční úsporu v řádu čtvrt milionu korun.

YouTubové přenosy z této akce měly každý v průměru tři tisíce zhlédnutí, koncert Petra Bendeho dokonce více než šest tisíc. Máte údaje i o počtu posluchačů Českého rozhlasu? 

FK: Musím říct, že počty zhlédnutí na YouTube jsou velmi příjemnou přidanou hodnotou, ale nebyl to náš primární cíl. V každém případě se touto formou podařilo oslovit více diváků, než bychom získali při standardní koncertní produkci, a to i diváků mimo náš region. Opakovaně pak o těchto koncertech referovala nejen Česká televize, ale i další média, například Seznam zprávy, Blesk, iDnes a další. Dá se tedy říct, že kdybychom vyčíslili navíc mediální zásah, tak se bavíme o dalších statisícových úsporách.

KS: Z Českého rozhlasu máme údaje o průměrné poslechovosti. Dle těchto údajů mohlo rozhlasové přenosy poslouchat třicet tisíc posluchačů, když bereme součet všech za hodinový koncert. Vysílali jsme na brněnských vlnách, ale i na Zlínsko. Právě tyto dosahy udělaly z koncertů velkolepé vystoupení. Pro představu, tolik posluchačů a diváků bychom nedostali ani do O2 arény, která se řadí mezi největší v republice. Troufám si říct, že třeba Cimbálová muzika Antonína Stehlíka odehrála letos jeden ze svých největších koncertů vůbec.

Na vašich internetových stránkách je samostatná sekce věnována zrušeným představením v Městském divadle. Jak se daří sjednávat s umělci náhradní termíny?

FK: Konkrétní jednání má na starosti vedoucí divadla a produkční. Sjednání náhradních termínů je vždy o nalezení kompromisu mezi našimi možnostmi a termíny jednotlivých umělců. Zatím se tato jednání celkem daří, nicméně je jasné, že konkrétní…

Celý rozhovor najdete v aktuálním vydání Znojemska na všech novinových stáncích nebo online zde.

Připravil: -slade-

< Jak draze je vykoupena nová radniční koalice?
R. Šalomonová: Radnice šetřit nehodlá >
069df2bd-s-pavlem-stohlem.jpeg
S Pavlem Štohlem o tom, kdy umělá inteligence pomáhá, a kdy škodí
86f95559-muzejni-noc-web.jpeg
Znojemská muzejní noc letos poprvé na Alšovce
41ff7a88-493299844-1265122158950520-6360222338633654453-n.jpeg
Miloně Čepelku udržuje v kondici Jára Cimrman
92e42a09-pozv-nka-do-svota.jpeg
Pozvánka do světa, v němž to nejkrásnější vzniklo z fantazie

Naši partneři

NESON s.r.o. - vydavatel týdeníku Znojemsko
Mariánské náměstí 965/6
669 02 Znojmo
IČ: 00351385, DIČ: CZ00351385

Obchodní podmínky

Ochrana osobních údajů

Ceník inzerce

Odběr novinek e‑mailem

Zadejte svůj e-mail a už Vám neutečou žádné novinky

Comgate

Znojemsko 2024, Copyright © NESON s.r.o.

eclair design | Pagebuilder

logo
Úvod
Události
Krimi
Kultura
Sport
Rubriky Submenu
Jak to vidí studenti
Divoký zelinář
O nás
Předplatné
Kontakty
Vydání
Přihlášení
Aktivace předplatného
×