Když jsou úředníci arogantní a silničáři nedodržují sliby, nervozita stoupá
Nejdřív červen, pak březen a teď dokonce až květen. Někteří obyvatelé Bítova se opět bouří kvůli opětovnému prodloužení uzavírky silnice pod Cornštejnem, o níž se domnívají, že je zbytečná. Obávají se také negativního dopadu na začínající turistickou sezonu. Nelíbí se jim ani údajně arogantní jednání úředníků.

Úsek silnice mezi mostem na Vysočany a křižovatkou k Cornštejnu byl uzavřen částečně od podzimu, později úplně. Důvodem bylo padající kamení ze svahu. Silnice měla podle odhadu silničářů sloužit motoristům bez omezení už s předstihem v březnu po provedení měsíc trvající sanace skály. Původní zkrácení termínu potěšilo například starostu Vladimíra Kundráta.
„Pokud tedy silničáři svůj slib dodrží, budeme spokojeni,“ sdělil týdeníku Znojemsko začátkem ledna.
Silničáři svůj slib ale nedodrželi a spokojenost Bítovských zmizela jako pára nad hrncem.
Uzavírka má podle nového vyjádření Správy údržby silnic pokračovat až do 15. května. Práce se nyní zastavily, pokračovat budou teprve posledních čtrnáct dní stavbou dodatečného betonového svodidla.
„Havarijní stav byl odvolán, ale v podstatě budou teď platit dva měsíce stejná omezení jako na podzim. Řidiči smějí projíždět pod Cornštejnem pouze s povolenkou. Výjimku dostal tentokrát i linkový autobus, aspoň to je pozitivní,“ komentuje zklamaně starosta.
Místní podnikatel a zastupitel Roman Tesař kvůli tomu na sociálních sítích zveřejnil otevřený dopis Jaroslavu Kosíkovi ze Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje: „Chtěl bych vyjádřit zásadní nesouhlas s postupem oprav a prodlužování uzavírky a dále také s formou, jak o situaci informujete. Nyní se k nám dostala informace, že uzavírka v mírnějším režimu bude nadále pokračovat, protože kamení padá dál a ke skalám budou instalována betonová svodidla. Tedy řešení, které jsem zmínil již začátkem října. Vy jste mi však sdělil, že je to nesmysl,“ napsal Roman Tesař, kterého uzavírka trápí kvůli zákazníkům, ale i dojíždějícím zaměstnancům jeho bítovské restaurace a pivovaru.
Jaroslav Kosík v následném, též veřejně prezentovaném vyjádření, apeluje hlavně na bezpečnost provozu. „Domnívám se, že nelze poměřovat ochranu zdraví a bezpečnost provozu s vaším ušlým ziskem,“ smečuje Jaroslav Kosík na adresu nespokojeného bítovského podnikatele. „Obnovení provozu v omezeném režimu je na požadavek geotechnika,“ uzavřel Jaroslav Kosík.
Pokud je však situace z hlediska bezpečnosti tak kritická, proč na rizikovém úseku silnice může jezdit zmiňovaný linkový autobus, a dokonce všichni místní, kteří o to požádají.
„Na to nám neodpověděl nikdo. Nejde o to, že podnikám. Postup, jakým byla silnice uzavřena, průběh realizace, informovanost občanů, to vše je jenom obrazem absolutní arogance státní moci,“ říká Roman Tesař.
Hlavním důvodem pokračující uzavírky je pak podle něj pouhá pohodlnost úředníků. Nechce se jim vypisovat nové územní rozhodnutí, tedy původní uzavírku zrušit a nařídit další v květnu.
Alžběta Janíčková