Proč funguje fabrika na reklamu?
Na přímočarou otázku existuje stejně přímočará odpověď. Protože tato fabrika funguje jinak! A to zejména tím, co umí. Má sídlo na Vrbkově ulici, kterou mnozí Znojmáci neznají, přitom kancelář a grafické studio PH Design se nalézá přímo naproti dolního supermarketu Lidl. Tam existuje nejen rozlehlé parkoviště, ale i rozlehlá předváděcí místnost něčeho, co zůstává v krajích zdejších neobvyklé, ba dokonce unikátní…
Petr Henych
Ale nepředbíhejme, protože není kam spěchat, neboť bezezbytku vysvětlit, jaká kouzla s tiskem PH Design zvládá, není tak jednoduché, jak by se na první pohled zdálo. A popsat tyto čáry-máry srozumitelným způsobem, aby pochopili i amatéři, je tak trochu oříšek, neřku-li ořech.
Jeho rozlousknutí ovšem stojí za to.
Jakmile jsem vstoupil do showroomu, pochopil jsem okamžitě dvě věci.
Že technologie výrobních kouzel rozličného tisku na cokoliv mi zůstane utajena (kvůli mé chronické indispozici nesnadno chápat technokratické aspekty čehokoliv). A za druhé mi došlo, proč tato společnost potřebuje tak impozantní vstupní místnost. Jako kdyby prodávala nejnovější modely ferrari.
S jedním takovým tiskařským ferrari, respektive s tím, jaký dokáže tahle mašina podávat výkon, jsem měl možnost seznámit se vzápětí.
Bez nadsázky řečeno všehoschopná UV LED tiskárna, která velikostně připomíná starodávný mandl, si nedokáže poradit snad jen s vlnící se vodní hladinou, ale i tím si nejsem – po tom, co jsem viděl – tak docela jist.
Každopádně tahle tiskárna má stisk, poněvadž přinutí k poslušnosti železo, kámen anebo dřevo. V podstatě všechno, co je skupenství pevného. Ostatně potištěná dlažba před vstupem do firmy PH Design mluví sama za sebe.
Nezmiňuji takové rafinovanosti, jakým je potisk obyčejného trička způsobem, kdy přenesený obraz, který lze libovolně podrobovat tortuře, natahovat či mačkat, aniž by došlo k poškození, je prakticky nezničitelný.
Vykazuje devět životů jako kočka.
Tepelný režim pračky dřív poškodí samotnou nosnou textilii než inkriminovaný potisk. Přitom pochopitelně tento potisk drží barevnou fazónu, ať už se s ním děje cokoliv.
Tak jako ve všech podobně fungujících společnostech, které sázejí na soustavnou inovaci, i firma PH Design preferuje nápaditost. Nezastavuje se před vývěsními značkami svých úspěchů, ale kráčí dál. Možná rychleji než ti ostatní, ale tím víc soustředěněji.
Držím v ruce kraftový papír se speciálním potiskem, ve kterém dominuje bílá barva, což z hlediska výrobního vyžaduje speciální postupy. Rovněž mě zaujala reliéfní fotografie, s níž jsem si já neporadil, ale kterou by snadno přečetl každý slepec ovládající Braillovo písmo.
Říká se, že hranice nemožného neexistují.
V PH Design tuto filosofickou otázku dokážou zhmotnit do té míry, že splní sebebizarnější představy zákazníkovy.
Snímek, který jsem držel v ruce, zachycoval při různém nasvícení krajinu ve dne a v noci. Ve dne bez Měsíce, v noci s Měsícem zářícím, který vrhal modré světlo na půlnoční bazén, v němž jsem se vykoupal akorát já, poněvadž mě fotografie vyvedla z míry dokonale.
Nechtějte po mně vysvětlení.
Důležité je, že jsem se pokusil tlumočit podmanivý dojem, což se mi – snad alespoň trochu – podařilo. Pokud ne, čtenářům se omlouvám…
Můj průvodce (a současně majitel PH Design) – Petr Henych – není na poli grafického designu žádným nováčkem. V tiskařských rafinovanostech se pohybuje s obratností člověka, jenž má tuto oblast zmapovanou více než dvacet let a branži si ohmatal takzvaně od píky. Za tu dobu dokázal reklamní trh rekognoskovat do té míry, že přesně odhadl, kde jsou chybějící články tiskařského řetězu, přičemž odhadl, že špičková technologie nemusí být drahá. Záleží pouze na tom, na čem se tiskne, což zůstává otázkou možností i přání každého klienta.
Petr Henych nabídl zákazníkovi zkrátka něco, s čím se dosud nesetkal, a pokud ano, tak si za tím musel vyšlápnout kamsi daleko.
Dneska to má na Vrbkově ulici ve Znojmě za rohem.
Vlastimil Mrva