Do Freeportu si vyšlapala cestičku kanadská firma vyrábějící boty
Vypravit se rekognoskovat prodejní terén do Freeportu v den, kdy byly minulé úterý odstartovány mamutí slevy, byl nápad za milion. Z hlediska reportérského šlo o nefalšované žně, poněvadž jsem nestačil registrovat dojmy z chování lidí před pultem, ale hlavně za ním. Na jedné straně hladoví zákazníci, na straně druhé vstřícní obchodníci, kteří se snažili maximálně vyhovět. Nedočkavost sice trochu našponovala nervozitu některých hostů, nicméně nakonec se dostalo na všechny.
Mamutí slevy ovšem přilákaly i mamutí dav, který připomínal neblahou dobu postcovidovou, kdy po delším prodejním půstu byl dočasně zavřený Freeport zase free.
Úterní den bez nadsázky prověřil ochotu personálu i pohotovost nakupujících tuto ochotu finančně ocenit. Všechno běželo jako na drátkách včetně pracovníků ostrahy, kteří byli sice neviditelní, ale o to víc ve střehu.
Přítomnost ředitele Freeportu Jana Procházky dávala tušit, že se přece jen bude dít cosi navíc.
A dělo.
V rekordně krátkém čase si do tohoto outletového centra totiž vyšlapala cestu celosvětově respektovaná značka, která proslula technologicky propracovanou obuví. Kanadská firma ALDO s padesátiletou tradicí a s obratem jedné miliardy dolarů se ovšem v hierarchii ostatních prodejců výrazně odlišuje. Může se pyšnit zvláštní výjimečností. Bude totiž zásobována z centrálního skladu v Holandsku, takže nehrozí, že by se zboží stalo nedostupným anebo se vyskytovalo pouze v omezeném množství.
Měl jsem štěstí, neboť jsem se v prodejně ALDO ocitl zrovna ve chvíli, kdy v ní pobýval vrcholný manažerský tým. Marian Vrtoch z ústředí firmy, Roman Doubek, manažer prodejny, i samotná její vedoucí Jaroslava Suchomelová. Tudíž jsem si informace, které jsem měl k dispozici, ověřil z první ruky.
Například tu, co tvrdí, že ALDO má v České republice jedinečné zastoupení. Rovněž mě zajímalo, v jakých numerických hranicích se pohybuje agresivně nastavená cenová politika firmy.
„Slevy budou kontinuálně prolínat celým rokem a oscilovat mezi třiceti a sedmdesáti procenty. V podstatě prodáváme za podvýrobní ceny. Chceme se totiž zviditelnit a prorazit jak designem, tak propracovanými technologiemi,“ odpověděl Marian Vrtoch.
„Naše koncepce je kombinací stylu, kdy sázíme na kvalitní výrobní procesy, které se promítnou do kvality zboží, čímž docílíme takzvaného dostupného luxusu,“ doplnil Roman Doubek.
Na první pohled to zní jako promyšlená vějička na zákazníka, nicméně na druhou stranu je třeba zdůraznit, že v současné době, kdy se zdražuje všechno a všude, zůstává outletové centrum na Hatích ostrůvkem pouze mírně kolísajících cen (nepočítám-li samozřejmě restaurace či kavárny).
A samotný sortiment prodejny ALDO?
„Dámská i pánská obuv, kabelky, brýle, bižuterie. Soustřeďujeme se ovšem i na volnočasové aktivity, takže v nabídce nechybějí ani sportovní boty včetně sandálů. Zvláštní kapitolou je pak obutí vybavené speciálními polštářky, které ocení hlavně ženy, co jsou na nohou od rána do večera,“ doplnila s úsměvem vedoucí prodejny Jaroslava Suchomelová.
Vlastimil Mrva
Reklama
Celý článek najdete v aktuálním vydání Znojemska na všech novinových stáncích nebo online zde.