Tam, kde Karat skončil, my začínáme
Kdo dne 20. října v 09.00 hodin půjde kolem zrovna otevíraného nového zlatnictví na Obrokové ulici ve Znojmě, stane se bezděky svědkem něčeho, co bude vykazovat maratónskou výdrž, neboť nepřehlédnutelná akce potrvá celý den. Navíc bude zvláštní tím, že onomu dnu nehrozí zavírací doba. Zvědavým kolemjdoucím zůstanou dveře dokořán potud, pokud neodejdou. A věru k tomu budou mít důvod, poněvadž je čeká celotýdenní soutěž o hodnotné poukázky, které potěší každého milovníka šperků. V den otevření se navíc lze těšit na speciální slevu a dárky pro prvních padesát zákazníků. O atmosféru se postarají stylové welcome drinky.
Reklama
Přesně tak bude vypadat premiérový den provozu někdejší prodejny Karat, kterou noví majitelé z gruntu modernizovali a přejmenovali na zlatnictví U Zlatnice. Jakkoli lesknoucí se interiér si v ničem nezadá se srovnatelnými provozy na pražské Pařížské ulici, přece jen v ledasčem triumfuje.
Už jen tím, že původní kamenná stěna (která je pečlivě ošetřena) pamatuje dobu, kdy u nás vládla dynastie Lucemburků, tudíž ve zlatnictví U Zlatnice se harmonicky snoubí novověk se středověkem.
Jak už to ale často chodí, každý příchozí si vybere to „svoje“. Někomu budou imponovat vynalézavé kolekce zlatých šperků, jiný neodtrhne oči od hypermoderního lustru italské provenience, který zvědavou
zákaznickou strunu možná naladí víc než šperky s černými perlami, diamanty anebo půvabné, ručně malované – a miniaturním provedením podmanivé – madony ve smaltu.
Jak je z uvedeného patrno, nabídka U Zlatnice bude přece jen trochu jiná, což napoví samotný říjnový pondělek dvacátého. Zajímavý sortiment je však jedna věc, a způsob, jak udržet u pultu spokojenou klientelu,
věc druhá.
Majitelka zlatnictví Zita Henych (po pětadvacetileté praxi v oboru) má však se svým manželem Petrem jasno i v této oblasti.
„Chceme být zlatnictvím, které se odlišuje nejen sortimentem, ale i pohotovými službami, cenou i samotným provedením šperkařského řemesla. V naší nabídce, v níž jdou ruku v ruce kousky cenově přístupné,
ale i ty pro náročnějšího zákazníka, jsou zastoupeny šperky v jemném i robustnějším zpracování. Jde nám především o to, aby si kupující mohl vybrat, přičemž jsme kladli důraz na nevšední pozoruhodnost, která zaujme na první pohled. Rovněž klademe důraz na to, že výhradně spolupracujeme s tuzemskými výrobci, čímž podporujeme český trh.“
A co se týče konkurence?
„Ta nás neděsí – naopak ji vítáme, protože nás motivuje k tomu, abychom neustále hledali nové cesty, jak být lepší a originálnější. Věříme, že právě zdravá soutěživost udržuje naše řemeslo živé a posouvá jej kupředu,“ uvedla pro náš list Zita Henych.
-TIK-
foto: Zita Henych.