Reklama
 

Miniaplikace

 

 

 

 

 

 

 






BlueBoard.cz

Zapeklitý rébus s vepřovou kýtou

Když Vlastimil Tomeček otevřel vakuově balenou vepřovou kýtu bez kosti skladovanou v ledničce, vypadalo to jako nevydařený vtip. Ucítil totiž nasládlou vůni zkaženého masa. Představa o dobře propečené pochoutce k obědu vzala za své.

 

  • Takhle prý vypadala kýta už brzy po otevření. Možnost vyjádřit se dostalo také tiskové oddělení supermarketu, do uzávěrky tohoto vydání ale odpověď nepřišla. foto: -jan-

Protože za maso zaplatil víc jak stovku, neváhal potravinu ihned reklamovat ve znojemském Penny Marketu. Poté pak rovnou zamířil postěžovat si do redakce Znojemska. Byl pořádně naštvaný. S reklamací neuspěl, a ať už byl v právu nebo ne, v obchodě s ním zřejmě čistou hru nehráli. Může se to stát i vám.

V čem je zádrhel?

„Když jsem si zavolal zástupce vedoucího, sdělil, že mi peníze  nevrátí, protože jakékoliv takové zboží je možné reklamovat jen do čtyřiadvaceti hodin od zakoupení. Stejné je to třeba i u trvanlivých jogurtů. Tak jsem chtěl vědět, proč to nemají někde napsané a vyvěšené, aby o tom zákazníci věděli,“ zlobil se pan Tomeček a v ruce svíral odstřiženou etiketu z obalu zakoupeného masa, podle níž doba spotřeby končila až za týden.

Pravdou ovšem zůstává, že pan Tomeček kýtu koupil už před několika dny.

Informaci jsme si samozřejmě jeli do Penny Marketu ověřit, protože jsme chtěli vědět, jak to ve skutečnosti je.

Oslovený zaměstnanec si na pana Tomečka pamatoval a možnost reklamovat vakuově balené maso pouze do dvaceti čtyř hodin potvrdil. Logiku to má. I když zkáze rychle podléhající potravina má dobu spotřeby delší, musí být řádně skladována, jinak se může zkazit vinou zákazníka, což si ovšem při reklamaci nemůže prodejce ověřit.

„My ale o tom nikde na panelech neinformujeme, protože nám tuto povinnost neukládá Česká obchodní inspekce,“ tvrdil zaměstnanec.

Jenomže jak to tak vypadá, pravdu nemluvil!

Podle vyjádření Jiřího Fröhlicha, tiskového mluvčího České obchodní inspekce, je totiž záruka platná po celou dobu. Jak praví zákon, prodávající se zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě.

„O výsledku reklamace ale rozhoduje právě prodejce, tedy zda ji uzná, či zamítne,“ upozorňuje Fröhlich. Prodejce je tím tak oprávněně chráněn.

„Odůvodnění pak musí napsat do reklamačního protokolu. Umím si představit, že tím může být právě skutečnost, že spotřebitel výrobek neskladoval při teplotách, které jsou na výrobku uvedeny,“ potvrdil Jiří Fröhlich.

Dokázat takové jednání je samozřejmě věc svízelná. To už ale není tématem tohoto článku. Spíš se potvrdilo, že si tu někdo z někoho zřejmě dělá dobrý den.

Spravedlnost je v tom, co praví staré rčení. Náš zákazník, náš pán, jinak půjde příště o dům dál.                   

                       

Alžběta Janíčková